Bir Sonbahar Çayı: Zencefil & Tarçın ve Bir Sonbahar Şarkısı...

Bugün çalışırken nedense Paul de Senneville'nin "mariage d'amour" isimli eserine takıldım kaldım.. Sonbahara girerken hem hüzün hem mutluluk birbirini takip ediyor bu parçada.. 




Sonbahar bitkilerine değinmek niyetim.. Havalar soğurken içebileceğimiz sıcacık bitki çaylarına, hem iyileştiren hem rahatlatan hem de güzelleştiren.. 

Kısa bir giriş yapalım:

Zencefil Çayı kış çaylarının vazgeçilmezi.. 

İçindekiler: 
Bir parça taze ya da kuru zencefil
Bir çubuk tarçın
Bir tatlı kaşığı bal
Bir tatlı kaşığı limon
600 mililitre su
Hazırlanışı: Zencefil ve tarçın yaklaşık 500-600 ml su alacak kapalı bir kap içinde 20 dakika kaynatılır. Ardından fincanınıza limon ve bal eklenerek tüketilir.


Zencefil kış çaylarının vazgeçilmezi.. Taze ya da kuru.. Kuru olursa hem lezzetli hem faydalı bir çay hazırlayabilmek için en az 20-30 dk kaynatmalısınız. Taze olursa damak tadınıza göre 15 dakika da yeterli olabilir.
Bu şekilde kaynatarak hazırladığınız zencefil çayı artık iyice serinlemeye başlayan bu günlerde sadece içinizi ısıtmakla kalmayacak, bağışıklık sisteminizi güçlendirecek, göğsünüzü yumuşatacak ve dolaşımınıza da destek olarak hastalıklara karşı daha dirençli olmanızı ve daha az üşümenizi sağlayacaktır.
Yok ben çok hafif bir kokusu olsun istiyorum diyorsanız o zaman da üzerine yeni kaynamış su ekleyerek 10 dk demlendirmeniz yeterli olacaktır. Böyle hiç mi faydası yok elbette var o zamanda uçucu yağı yine hem sizi ısıtacak hem de ferahlatacaktır.
Şöyle televizyonlarda anlatılan internette dolaşan tarifler gibi kesin ve net bir tarif vermek istiyorum ama veremiyorum. Çünkü bunların hepsi size, hem bireysel tercihlerinize hem de sağlık durumunuza özel. Daha C vitaminli ve fresh olsun isterseniz limon, biraz daha tatlı ve daha da içinizi ısıtsın derseniz bal, hatta belki bir tane karabiber eklenebilir.. Bu böyle uzayıp gidecek..
30 Ekim 2016 da bloğumu ilk açtığım aylarda da güzel daha zengin bir zencefil çayı tarifi vermişim. Benim kış için favorilerimden.. Ona da göz atabilirsiniz.. Hem sağlıklı hem lezzetli bir Kış Çayına ne dersiniz ?  

Mutlu ve sağlıklı bir sonbahar dileğiyle.. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangisi Tıbbi Papatya ???

Vincent Van Gogh'un Yüksükotu ve Pelinotu ile imtihanı..

Uçucu yağ kullanımında nelere dikkat edilmeli ? Aromaterapi ne kadar güvenli ?

Zerdeçaldan kurkumine yolculuk - 2: Zerdeçalı karabiber ve zeytinyağı ile tüketmek en doğrusu..

KEKİK VE COVID-19

Greyfurt hangi ilaçlarla etkileşir ?

Çocuklarda papatya ile gelen sağlık..

Lavanta ve migren..

Mis gibi kokan tıbbi bitkisel çaylar

Salgı Tüyleri görselleri