Koronavirüsle yaşamaya başlamak..


Korona virüsle yaşamaya başladık. Ülkemizde açıklanan ilk vaka 11 Mart Çarşamba günü oldu. 19 Mart 2020 itibariyle 8 günde vaka sayısının 191’e çıktığı, hayatını kaybeden ise 2 kişinin olduğu belirtildi. Bunlar resmi rakamlar.

Twitter’da çok farklı videolar ve rakamlar dolaşıyor.. Kime neye inanacağız bilmiyorum ama açıklanan rakamlar da zaten yeterince kötü. Bu nedenle rakamlara ya da sosyal medyadaki haberlere takılmayıp önlemleri çok ağır şekilde almamız gerektiğine inanıyorum.

Ben kendi adıma sosyal izolasyona tam uymaya çalışıyorum. Zorunlu olarak çıkmam gerekirse her ne kadar hasta olmayanların maske takmasına gerek yok gibi açıklamalar yapılıyor olsa da  özellikle toplu taşıma araçlarında ve kalabalık yerlerde maske takıyorum. Maskenin koruyucu olduğuna inanıyorum. Henüz sadece birkaç tane maskem var. Bitince kendi maskemi kendim yapmayı planlıyorum.

Evi sürekli havalandırıyorum. Olabildiğince sebze, meyvece zengin, proteince zengin ve lifçe zengin beslenmeye çalışıyorum. Şu anda evde meyve kalmadı. Markete gidip meyve almakla evde kalmak arasında gidip geliyorum. En iyisi internetten sipariş vermek. Zaten markette de bulup bulamayacağım şüpheli. 

Uzun süredir evde spor yapmıyor dışarıda yapıyordum ama artık evde spor yapmaya da başlamamız gerekiyor. Egzersiz yaparak vücudumuzu daha dinç ve sağlıklı tutmamız enfeksiyondan korunmak için çok önemli.

Bundan sonra bloğumda Coronavirüs ile ilgili bilgiler vermeye kendi tecrübelerimi paylaşmaya çalışacağım.

Bu salgını en iyi şekilde atlatmayı diliyorum.

Herkese sağlıklı günler dileğiyle..



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangisi Tıbbi Papatya ???

Vincent Van Gogh'un Yüksükotu ve Pelinotu ile imtihanı..

Uçucu yağ kullanımında nelere dikkat edilmeli ? Aromaterapi ne kadar güvenli ?

Zerdeçaldan kurkumine yolculuk - 2: Zerdeçalı karabiber ve zeytinyağı ile tüketmek en doğrusu..

KEKİK VE COVID-19

Greyfurt hangi ilaçlarla etkileşir ?

Çocuklarda papatya ile gelen sağlık..

Lavanta ve migren..

Mis gibi kokan tıbbi bitkisel çaylar

Sakız Ağacı Yetiştiriciliği