Yaşlanmayı geciktirmek mümkün mü ?

Bir önceki yazımda "yaşlanma" teorilerinden bahsetmiş ve serbest radikallerin yaşlanmadaki rollerini yazmıştım. Madem yaşlanmanın bir sebebi var acaba geciktirmek mümkün mü ? 
- Bu durumda ilk olarak serbest radikal maruziyetinin azaltılması akla geliyor. Bir kaç gündür bunlardan bahsettim ama kısaca özetlersem toksinlerden, ağır metallerden, yapay boyalar, dezenfektanlardan ve bazı gıda koruyucularından uzak durulmalıdır. 



- İkinci olarak antioksidanlarca zengin gıdaların tüketilmesi hem yaşlanmanın geciktirilmesi, hem de sağlıklı yaşam için çok önemli. Genel olarak renkli gıdalar iyi prensibini kullanabiliriz. Çilek, yaban mersini, böğürtlen, mürdüm eriği, portakal, kırmızı greyfurt, vişne gibi meyveler, ıspanak, brokoli, karalahana, kırmızı ya da yeşilbiber gibi sebzeleri sayabilirim. Beyaz gıdalardan sağlıklı istisnalar ise antioksidan özelliği çok yüksek olan soğan ve sarımsak ile omega 3 içeriği yüksek balık etidir. Derisiz ve hormonsuz tavuk eti de ilave edilebilir. Bunların dışında daha sağlıklı bir yaşam için beyaz un, beyaz şeker ve beyaz pirinçten sağlık için uzak durulmalıdır.




Antioksidan gıdalara ve bitkilere üzüm, havuç, enginar, kuşkonmaz, karabiber, başta yeşil çay olmak üzere, siyah çay, olong çay ve beyaz çay, zerdeçal, zencefil, tarçın, rezene, biberiye, kekik, karanfil, adaçayı örnek olarak verilebilir. Daha sonra antioksidan bitkileri biraz daha ayrıntılı yazabilirim. 

- Bu anlamda üçüncü ve bir diğer önemli yaşlanma sebebi olan “İyonize radyasyona maruziyetin azaltılması” da oldukça önemlidir. 15-20′ güneş ışığı/gün Vitamin D üretebilmesi için yeterlidir. Çok fazla maruziyet DNA hasarı ve kansere nede olur. Gereğinden fazla güneş ışınlarına maruz kalınması, güneş lambaları, solaryum, radyoterapi, X-ray, Çernobil ve Fukuşima felaketlerinde olduğu gibi endüstriyel radyasyon olabildiğince uzak kalınması gereken durumlardır. Yapılan araştırmalar çocukluk çağında aşırı derecede güneş yanığı olanların ileri yaşlarda cilt kanseri riskinin daha fazla olduğunu göstermiştir. 

İleri yaşına rağmen genç kalan insanların hayat tarzlarına bakıldığında sağlıklı beslenerek, yapay gıdalardan, toksinlerden, sigaradan uzak durarak, hareketli ve verimli bir yaşam sürerek bu şekilde kaldıklarını söylemek hiçte yanlış değil.



Sağlıklı ve mutlu yaşlanmalar dileğiyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uçucu yağ kullanımında nelere dikkat edilmeli ? Aromaterapi ne kadar güvenli ?

Mis gibi kokan tıbbi bitkisel çaylar

Vincent Van Gogh'un Yüksükotu ve Pelinotu ile imtihanı..

Çocuklarda papatya ile gelen sağlık..

Zerdeçaldan kurkumine yolculuk - 2: Zerdeçalı karabiber ve zeytinyağı ile tüketmek en doğrusu..

Zerdeçal – Curcuma longa - Turmeric – Haridra…

"Başın mı ağrıyor ? Bir parça söğüt kabuğu alsana!" - Aspirin'in hikayesi

Shakespeare'in bitkileri...

Antioksidan gerçeği..

Omega 3 ve Omega 6 Yağ Asitlerinin Önemi